tisdag 29 maj 2012

Spanielkurs och obehagliga överraskningar i skogen

Det var den sommarvärmen... Nu är vi tillbaka på +10 grader igen, men Boris tycker nog att det är lika bra.

Fick två mindre trevliga överraskningar på kvällsturen idag. Inte världens bästa bilder, men motiven framgår nog ändå. Vi hade bara gått ett tiotal meter efter skogsvägen när Kryddan nyfiket och intresserat nosar på ett fynd vid vägkanten. Innan jag hinner vara med är Boris också där, men studsar snabbt tillbaka. Ett övergivet ormskinn...

Vi fortsätter gå och upptäcker den här lilla gynnaren:

Jag är inte rädd för orm för min egen skull, men hundarna riskerar livet om de blir bitna. Usch! Fick aningen ormfrossa resten av promenaden. Jag kommer nog att välja andra vägar att gå på den närmsta tiden.  

Till något trevligare... Jag och Kryddan ska gå på en spanielkurs i helgen, där både fält och vattenapportering står på schemat. Det var länge sedan jag gick någon spanielkurs, så det ska bli riktigt kul. Jag är litet nyfiken på att se hur han beter sig på marker med mycket fågeldofter. Det lär visa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar