lördag 6 november 2010

Boris opererad och Scott har tävlat

Boris är piggare än på väldigt länge och har hämtat sig bra efter operationen förra veckan. Det var en helt ofarlig knöl som de tog bort så lättanden är stor. Även om jag inte trodde att det var något allvarligt kan man ju aldrig veta säkert förrän man har fått svar. På måndag ska vi ta bort stygnen och kolla upp ena örat som har varit inflammerat.

Idag fick jag och Scott litet revansch från vår premiär i lydnadsklass 1 för två veckor sedan. Han var med mig på ett helt annat sätt än på förra tävlingen och det kändes riktigt bra på plan. Vi lyckades skrapa ihop 184 poäng och ett 1:a pris! Vi hade några helt onödiga avdrag, men det är så det kan vara på tävling. Maria W hade en duvning med oss i Piteå i tisdags och jag fick flera bra tips då som "gjorde susen". Tack än en gång Maria för att du ställer upp! :o)

Det jag inte alls var nöjd med för dagen och som vi måste jobba stenhårt på inför start i 2:an är platsliggningen. Han låg idag, men inte med det lugn han har legat tidigare och som jag vill ha. Måste gå tillbaka i träningen där... Ska i alla fall bli helkul att jobba med de nya momenten i 2:an. Vet inte om man kan ha en roligare jycke att jobba med ! :o)

Har bokat tid för röntgen av höfter och armbågar på Scott på torsdag till veckan. Misstänker att det inte blir helt kul, men jag ska inte ta ut något i förskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar