lördag 13 november 2010

Röntgen

I torsdags bar det av till veterinären för röntgen av Scott. Eftersom han har sina krokiga framben valde jag att röntga både armbågar och höfter. Med tanke på att han har besvärats av sina krokiga framben misstänkte jag att det inte skulle se så bra ut på armbågarna, men veterinären kunde inte se något att anmärka på där vid en snabb koll av plåtarna. Däremot på höfterna... Redan när jag såg bilderna förstod jag att det här inte alls är som det ska. Jag hoppades att det var något fel på bilderna, men så var det tyvärr inte. Troligtvis har Scott D på höfterna och dessutom redan artroser. Ingen bra prognos för min lille brune...

1 kommentar:

  1. Näeee.... hoppas hoppas att det inte är så illa på HD-resultatet!

    Kram från Lena med storpudlarna och jaktcockern Wesslan.

    SvaraRadera